The Reporter

Budak 9 tahun didera bapa angkat, takut nak beritahu ibu kandung

Seorang kanak-kanak lelaki berusia sembilan tahun diselamatkan polis susulan terdapat laporan dari ahli komuniti yang mendakwa mangsa sering didera oleh bapa angkatnya. 


Ketua Polis Daerah Alor Gajah, Superintendan Arshad Abu berkata, mangsa yang tidak bersekolah itu dibelasah oleh bapa angkatnya berusia 34 tahun menggunakan paip getah sehingga meninggalkan kesan birat di belakang badannya. 


Anggota komuniti Taman Seruling Jaya, Masjid Tanah memaklumkan kepada polis mengenai kejadian itu pada jam 6 petang Jumaat (2/10/2020). Sepasukan polis terus bergegas ke lokasi dan terus menyelamatkan mangsa. 


Siasatan awal mendapati, mangsa tinggal bersama suspek sejak dua tahun lalu, manakala ibunya tinggal di Cheras, Kuala Lumpur dan bapa kandungnya tidak dapat dikesan. 


Mangsa selalu dipukul oleh suspek yang menghuni rumah itu bersama anggota keluarganya yang lain. Mangsa juga takut untuk melaporkan perbuatan suspek kepada ibunya. 


Suspek ditahan dan akan dikenakan reman untuk membantu siasatan mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan kerana kesalahan menyebab kecederaan dan Seksyen 31(1) Akta Kanak-Kanak. Turut dirampas, paip getah yang digunakan suspek dalam kejadian itu. 


Sumber: Harian Metro

About apeyangmenarik

Powered by Blogger.
loading...